Hit it!

Annons

Viktade dips

Jajjemensan! Idag gjorde jag det äntligen, visserligen en låg vikt men hade lätt kunnat ha på 1-25kg tyngre. Körde dips idag! För flera månader sen kunde jag inte göra en enda på dips stången (utan assistans totalt). Målet var att komma upp i 10st. Jag har nästan kommit dit. Kör runt 8 just nu, kanske går med 10 en bra dag.

Iallafall testade att lägga en 3kgs vikt mellan benen bara för att ”komma frammåt” o göra nå mer än ba dips. Jobbigt att behöva hålla benen raka men det gick fan! PR! Jag vill komma upp på 10, ha viktbälte runt och köra relatiivt djupa. Grymt nöjd iallafall! 
Då dagens pass erbjöd bara en massa armar så körde vi allt ifrån dipsen till lutande bicep och hammercurl. Brände som in i hel*ete vid sista övningarna men vi tog oss igenom det! 
Hade planerat lägga in rodd-intervaller men blev lite brist på det så vi tar det imorn. Du kör så intensivt du kan i 20 sek och vilar 10 (tabata ja).

Det är äntligen fredag, har längtat hela veckan men tack vare de timmar jag spenderar på gymmet 7 dagar i veckan så går veckan mycket snabbare och är för den delen lättare då jag mår så mycket bättre av träningen också. Så länge det är tungt och jobbigt så mår jag bra. 

Ska komma igång med lite dietande snart, lite slät för tillfället haha men snart ska jag se till att få vener och muskler poppa lite extra. Jag är inte en sån som börjar sommar 2013 hetsa redan i januari, absolut inte däremot så kan man säga att jag börjar med väääldigt små steg. Jag käkar ju kolhydrater fett och protein men med tiden minskar jag lite på kaloriintaget, höjer proteinet och sänker kolhydraterna.  Hade tänkt testa periodisk fasta snart, bara för att testa och se hur det funkar men det lär inte bli än. I mars är det planerat att det ”seriösa” börjar, från o med 1 mars lägger jag in alltt jag har i kosten. Jag har mål att sikta på och dessa ska jag banne mig nå! Vare sig det ska betyda att jag ska upp 5 och springa på morgonen eller lägga in dubbelpass några dagar, det ska bara gå. DET SKA! 

Viktigt att hålla motivationen uppe och enligt mig funkar bilder bäst! Då menar jag inte bara dem här ”gym quote” picsen utan foton på dig själv. Fotoa nu i januari, årets första år så har du något att jämföra med redan i mars och ännu bättre november/dec! 

Har bestämt mig för att det ska bli det bästa träningsåret, vill testa massa nytt, svettas rejält, lyfta tyngre, lägga in fler pass. Misslyckas för att lyckas. 

Vad har ni för träningsmål? 

 

 


 

 

 

 

Annons
Kommentera (0)

Kommentera

Tröttare går ej att hitta..

Tjenna! Oj vilken dag det har vart. Var ju jättetaggad på dagen oxh träningen så det gick jättebra! Jag stack och testade kung fu vid sex tiden, shit så jobbigt det visade sig va! Föreställde mig bara lite slag och sparkar men nej, hade hamnat med den strängaste tränaren kändes det som!

Han var som dragen ur marinkåren, snackade man kunde man åka på 200armhävningar som han skulle räkna. Fuskade man skulle man få göra om allt. Gillade det! Såna tränare borde man få träna med oftare!

Vilken press och shit vad man pushar sig själv. Körde där i 80min, svettet rann och jag skapade några fina blåmärken och rodnader på knogarna och benen! Så får det va om man ska ta i ordentligt :)

Efter det skyndade jag mig till gymmet för att ta mig igenom rygg-bicep passet! Började med uppvärmning av lite marklyft och gick direkt på passet efteråt. Körde chinsen med gummiband så alltså inte i assistans maskinen! Riktigt bra tips till er, testa gummiband och ”riktiga” chinsräcket! Tycker det tog mycket bättre!

Sen vidare på T-baren, V-pulldown och andra bra övningar för att avsluta med lutandd bicepcurls på 10kg. Måste va rekord i set på 10kg. Muskeln kollapsade efter några set, kunde knappt få upp armen igen för den var så uttröttad! Tur att jag fick pass och slutade med mer excentriskt.

Är helt mör nu! Drog i mig 400g kvarg och nu är det dags att vila. Ben imorgon äntligen!

20130109-235922.jpg

Godnatt på er! Tänkte skriva om hur jag började med tung styrketräning imorn!

Annons
Kommentera (0)

Kommentera

Kliar i fingertopparna

Tjena! Sitter här i skolan, basen högt i öronen och det enda jag kan tänka på är hur mycket jag bara längtar efter att få byta om, gå in i gymmet, börja med mina chins. Trötta ut mig totalt i övningarna. Jag längtar att få hålla vikterna i handen och att känna hur det bränner till.

Låter ju rätt konstigt, men jag har en så ordentlig motovation. Jag vill springa hammarbybacken, köra flera CF pass, öka med vikterna i gymmet o få nya PR. Se musklerna växa och ta del av det jobbiga varje dag.

Svettas, känna och öka.

Kliar i kroppen på alla sätt, vill hoppa in på gymmet nu. Sätta igång, lyfta och slänga.

Jag är taggad till max.

Annons
Kommentera (0)

Kommentera

Maxa!

Dagens pass va helt ärligt guldvärt! Måste fått till årets bästa bröstpass! Vart en jäkla många set bänk! Och till min förvåning, vi ökade i vikterna hela tiden tills vi kom upp i hela 50kg! PR!! Helt sjukt vad jag ökat i styrka när jag knappt orkade med 45 för några veckor sen.

Innan passet va jag hemma hos min fina pojkvän och lagade hemmalagade hamburgare. Använde hela 1,5kg nötfärs (självfallet åt vi inte upp allt idag) och frisco-bröd. Ska någon någonsin göra hemmalagade hamburgare så använd helt klart frisco bröd! Godare hamburgare går inte att hitta.

20130108-203138.jpg

5/5!!

Med två härliga köttiga hamburgare i magen hade jag fett med ork och energi. Får tacka dem för min maxning! Förra veckan maxade jag i knäböjen och V-pulldown! O vikterna ska uppåt och musklerna växa.

Så har jag ett par schyssta guns till armar i sommar!

20130108-203623.jpg

Inte riktigt där än!

Passet gick bra iallafall. Har en skön sovmorgon imorn, så blir att vila ut! Sen resten av veckan ska jag försöka få till dubbelpass! Ett på sats och ett på friskis.

Hoppas ni hade en grym träningstisdag!

Annons
Kommentera (0)

Kommentera

Jordgubbar

Här sitter jag med måndagsmyset! Lite jordgubbar!

Finna det något bär jag kan leva på förevigt så är det jordgubbar. Somrigt. Gott. Nyttigt.

Vad finns det då för nyttigheter med jordgubbar?

– Rikt på antioxodant(halten av antioxodant är 5-10ggr högre än i äpplen)
– C-vitamin rika
– Motverkar olika sjukdomar mes hjälp av sitt näringsrika innehåll
– Nyttiga för blodet

Hur gott som helst och passar till nästan allt.

20130107-212330.jpg

Annons
Kommentera (0)

Kommentera

stats