Hit it!

Hit it!

Annons

Viktade dips

Jajjemensan! Idag gjorde jag det äntligen, visserligen en låg vikt men hade lätt kunnat ha på 1-25kg tyngre. Körde dips idag! För flera månader sen kunde jag inte göra en enda på dips stången (utan assistans totalt). Målet var att komma upp i 10st. Jag har nästan kommit dit. Kör runt 8 just nu, kanske går med 10 en bra dag.

Iallafall testade att lägga en 3kgs vikt mellan benen bara för att “komma frammåt” o göra nå mer än ba dips. Jobbigt att behöva hålla benen raka men det gick fan! PR! Jag vill komma upp på 10, ha viktbälte runt och köra relatiivt djupa. Grymt nöjd iallafall! 
Då dagens pass erbjöd bara en massa armar så körde vi allt ifrån dipsen till lutande bicep och hammercurl. Brände som in i hel*ete vid sista övningarna men vi tog oss igenom det! 
Hade planerat lägga in rodd-intervaller men blev lite brist på det så vi tar det imorn. Du kör så intensivt du kan i 20 sek och vilar 10 (tabata ja).

Det är äntligen fredag, har längtat hela veckan men tack vare de timmar jag spenderar på gymmet 7 dagar i veckan så går veckan mycket snabbare och är för den delen lättare då jag mår så mycket bättre av träningen också. Så länge det är tungt och jobbigt så mår jag bra. 

Ska komma igång med lite dietande snart, lite slät för tillfället haha men snart ska jag se till att få vener och muskler poppa lite extra. Jag är inte en sån som börjar sommar 2013 hetsa redan i januari, absolut inte däremot så kan man säga att jag börjar med väääldigt små steg. Jag käkar ju kolhydrater fett och protein men med tiden minskar jag lite på kaloriintaget, höjer proteinet och sänker kolhydraterna.  Hade tänkt testa periodisk fasta snart, bara för att testa och se hur det funkar men det lär inte bli än. I mars är det planerat att det “seriösa” börjar, från o med 1 mars lägger jag in alltt jag har i kosten. Jag har mål att sikta på och dessa ska jag banne mig nå! Vare sig det ska betyda att jag ska upp 5 och springa på morgonen eller lägga in dubbelpass några dagar, det ska bara gå. DET SKA! 

Viktigt att hålla motivationen uppe och enligt mig funkar bilder bäst! Då menar jag inte bara dem här “gym quote” picsen utan foton på dig själv. Fotoa nu i januari, årets första år så har du något att jämföra med redan i mars och ännu bättre november/dec! 

Har bestämt mig för att det ska bli det bästa träningsåret, vill testa massa nytt, svettas rejält, lyfta tyngre, lägga in fler pass. Misslyckas för att lyckas. 

Vad har ni för träningsmål? 

 

 


 

 

 

 

Kommentera (0)

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons
stats